یکی از کارهایی که در این حلقه نوجوان انجام می شود، رویکرد سرگروه پروری است. در هر جلسه یکی از اعضا مطلبی را از پیش آماده می کند، در حلقه ضمن اینکه آن را ارائه می کند، بقیه را هم باید در بحث مشارکت داده و نیز حلقه را اداره کند. یعنی ارائه مطلب، مشارکت دادن اعضا در بحث، پرسش و پاسخ، نظرسنجی و از همه مهمتر اداره حلقه و نظم آن، بر عهده این سرگروه جلسه – تحت حضور و نظارت مربی (سرگروه اصلی) حلقه -است. و این سرگروه هر چند جلسه یکبار به صورت دوره ای عوض می شود.
از مهمترین خاصیت های این کار، افزایش توانمندی مدیریتی و افزایش اعتماد به نفس و نیز روحیه سخنوری و روابط اجتماعی در نوجوانان حلقه، و نیز افزایش مطالعه آنها که منجر به افزایش آگاهی و اطلاعات و بصیرت آنها شده و سرانجام در دراز مدت – انشا الله- منجر به پرورش سرگروه ها و مدیران فرهنگی لایق آینده می شود.